RSW Medewerkers informatie

Wat moet je allemaal weten als RSW medewerker?

Wat TOF dat jij meegaat als medewerker op de Regionale Scouting Wedstrijden, het leukste regionale Scouts weekend dat er is!
Tijdens dit weekend worden jullie ingezet als beoordelaars tijdens de inspecties en spelen.

De ploegen die in de TOP 3 eindigen mogen onze regio gaan vertegenwoordigen op de Landelijke Scouting Wedstrijden in Baarn tijdens het Pinksterweekend.

Op deze pagina en in het medewerkersboekje dat je ruim voor het RSW weekend ontvangt, vinden jullie alle informatie terug die als medewerker moet weten.
Er staat ook de nodige extra informatie in voor de ouders die de kinderen brengen en/of ophalen. Deel deze informatie met de desbetreffende ouders!

Lees alles goed door! Zo ben jij als medewerker helemaal op de hoogte.

Wat neem je mee als medewerker?

• Standaard kampeerspullen (tent, slaapspullen, kleding & toiletspullen)
  • Bord, mok en bestek
  • Stoel
  • Flesje voor drinkwater
  • Volledig uniform (aandoen tijdens de opening, hike & sluiting)
  • Water om je te wassen
  • Pen
  • vuilniszak (je eigen afval neem je mee naar huis)

Hoe beoordeel je de deelnemende ploegen?

Naast dat het een gezellig weekend is waarbij je andere scouts stafleden ziet en spreekt, worden jullie ook ingezet om te beoordelen.
Het beoordelen van de kinderen wordt gedaan in duo’s die niet van dezelfde scoutinggroep zijn.

Jullie beoordelen tijdens de spelen (vrijdagavond, de hike, zaterdagavond, zondagochtend en de TDMA), maar ook tijdens de zaterdagavondmaaltijd, de opbouw en de inspecties. Met al deze onderdelen kunnen de subgroepen punten verdienen. Niet voor alles evenveel, het één is moeilijker dan het andere! De 3 subgroepen die aan het einde van het weekend de meeste punten hebben, gaan door naar de Landelijke Scouting Wedstrijden in Baarn tijdens het Pinksterweekend.

Ga je beoordelen met je mede beoordelaar, dan draag je te allen tijden een herkenbaar geel hesje! Deze worden uitgedeeld bij de briefing bij het telcentrum. Na het beoordelen dien het hesje met het beoordelingsformulier ingeleverd te worden bij het telcentrum.
Wanneer de subgroepen vragen naar de punten die ze hebben gekregen, dienen deze aan de subgroepen gegeven te worden.

Wij stellen het zeer op prijs dat je als beoordelaar zo eerlijk en objectief mogelijk beoordeeld en alle deelnemende subgroepen mee laat doen en niemand buitensluit. Vals spelen of niet met respect omgaan met een subgroep wordt niet getolereerd!

Meer informatie over het beoordelen en hoe de punten verdeling eruit ziet, kun je terug vinden in het deelnemersboekje.
Hierin staat ook de uitleg van alle spelonderdelen. Lees dit goed door zodat je al op de hoogte bent.

Het medewerkersterrein

Jullie staan tijdens RSW op het sub kamp WIT, oftewel het medewerkersterrein!

Hier zal je als medewerker tussen het beoordelen door, verblijven en slapen. Alle deelnemende sub ploegen
verblijven op een ander terrein.

LET OP: het is niet toegestaan om zonder toestemming van de RSW organisatie naar het terrein van de kinderen
te gaan! Ook niet voor medicatie toedienen. Dit doet de kampstaf waar een verpleegkundige aanwezig is.

Bellen de kinderen jullie voor hulp, verwijs naar de kampstaf of kom naar het telcentrum.

Slapen op het medewerkersterrein:

Slapen doen we natuurlijk in een tent, die je na aanmelden op kan zetten op de aangewezen plek. Deze tent dien je zelf mee te nemen!

Ontbijt, lunch & diner:

Op zaterdag wordt er voor alle medewerkers een ontbijt, lunch en avondeten verzorgd. Op zondag wordt er een ontbijt en lunch verzorgt.

Op de planning zie je wanneer je kan gaan eten. Voor de medewerkers die op hike posten zitten, wordt aangeraden om op zaterdagochtend een lunchpakket te maken. Overige benodigdheden neem je
zelf mee en zijn voor eigen kosten
.
LET OP: Zorg dat je eventuele dieetwensen en/of allergieën hebt doorgegeven zodat we hier rekening mee
kunnen houden vooraf. Dingen die we niet weten, kunnen we ook geen rekening mee houden!

Thema Theater:

Op vrijdagavond, zaterdagavond en zondagmiddag zal het ThemaTeam MAXIMAAL weer zorgen voor een leuk
stukje thema. Gezien jullie in subgroep WIT zitten willen we jullie vragen om een WIT hoofddeksel of
badana te dragen en plaats te nemen in het WITTE vak zonder stoel. De kinderen zitten namelijk ook niet op een stoel!

Medewerkersbar:

Tijdens de RSW zal er een medewerkersbar zijn. Voor elke medewerker liggen bij het telcentrum
consumptiebonnen klaar. Hiermee kan je overdag fris komen halen. In de avond is er ook een biertje beschikbaar zodra de kinderen naar hun eigen sub kampterrein zijn. Overdag zal er koffie, thee en water beschikbaar zijn. Hiervoor hoef je geen muntje in te leveren.

Wanneer je munten op zijn, is er een mogelijkheid om extra munten bij te kopen voor € 0,50 per munt.

De medewerkersbar sluit om 01:00 uur op zaterdag en zondag (nacht).

Medewerkers activiteit:

Op vrijdag- en zaterdagavond zal er een kleine activiteit zijn voor alle medewerkers. De verdere informatie over beide activiteiten vinden jullie terug in het medewerkersboekje.

24/7 de RSW volgen? Dat kan!

Zowel de RSW organisatie als het regionale ThemaTeam MAXIMAal zullen via de socials jullie op de hoogte houden van alle ins and outs over de RSW.

Ook zal er de nodige handige info en TIPS worden gedeeld. Altijd leuk om ze zelf te lezen, maar ook om te delen met de deelnemende kinderen!

Volgen kan via @rsweindhoven of @ttmaximaal